16 februari 2017

troll, 1995, nioårskris

Såg just att det varit ett troll här och trollat i form av ett inlägg med en länk som jag för mitt liv hoppas att ingen av er klickat på. Något annat troll (kanske samma) har också skickat p*rr-meddelanden från min privata mejladress och jag hoppas också där att ingen av er som fått det klickar på den typen av länkar. (Jag antar att det finns folk som gör det, annars skulle sånt väl inte förekomma.) Väldigt störigt.

Annars allt väl. Det är som vanligt, jag hinner ingenting av det jag vill göra (umgås ordentligt med familjen, jobba, träna, träffa vänner) men inte heller det jag borde göra (tvätta, handla, fixa privata saker). En kan undra vad jag GÖR överhuvudtaget.

Åt lunch med en gammal vän från Finland igår som spontant hörde av sig, hon är i Stockholm ett par dagar på konferens. Blev riktigt uppåt av att ses. Hon är asskön för övrigt. Vi lärde känna varandra på ett utbytesår 1995. Nittonhundranittiofem. Min bänkgranne på jobbet var fem år då.

Nu ska jag panikjobba lite och sedan är det dags för veckans andra föräldramöte (jag gillar egentligen föräldramöten det är ju bara det att de TAR TID). Det är i Pluttskruttens klass och läraren ska berätta lite om nioårskrisen (eller egentligen är det väl fel att prata om kriser, barn tar ju snarare utvecklingssprång än de krisar), ska bli superintressant för Pluttskrutten är definitivt där.

Och håll er borta härifrån alla troll.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar