14 januari 2017

Kalas

Idag hade Skorpan sitt sjuårskalas. Ni som känner henne vet att hon fyller år på sommaren men vi hade kalaset idag. Sjuochetthalvtårskalas alltså. Som jag tror de allra flesta människor är jag inte överförtjust i tanken på att ha ansvar för femtontalet speedade barn jag inte känner men jag måste säga att det gick över förväntan. Barnen känner ju varandra bra och även om det såklart finns några en måste hålla ögonen på/säga till då och då så var de väldigt respektfulla mot varandra och trevliga mot de vuxna.




Några iakttagelser:

Jag är i det närmaste chockad över hur fina presenter Skorpan fick, jag skulle vilja ha det mesta själv (exempel: dagbok med 3D-hologram av en enhörning i rosa solnedgång, penna som luktar citron, halsduk med fickor och musbroderier, ljusblå jättestor kristall, liten lila kista med pärlor i, osv osv, så underbara saker).

När jag berättade för en av killarna (som jag jag känner lite då han åker samma buss som Skorpan på morgnarna) att vi skulle städa lokalen senare sa han att han gärna skulle hjälpa till för att han älskar att dammasuga. Hur underbart? Skorpan är just nu tillsammans med honom, skulle det hålla till dess de är vuxna (osannolikt) är han ju ett kap. Han är galet söt också. (Sötnosen slapp förresten städa fast han älskar att dammsuga eftersom han slog huvudet i en betongvägg strax innan kalaset tog slut.)

En av pojkarna (han är alltså sju år) slår många av mina manliga 50+kollegor i artighet, eftertänksamhet och mogenhet. Svärmorsdröm nr 2 efter sötnosen som gillar dammsugning.

En annan pojke verkade ha det jättebra första timmen av kalaset, dvs var med på lekarna, åt och drack och skrattade osv. Sedan kom hans mamma (bestämt att hon skulle komma tidigare pga hennes jobb) och då fick han på en gång ont i magen, blev helt låg, var inte med på något. Så de åkte hem. Jag kanske övertolkar detta men det var lite olustigt.

Nu har vi ätit kalasresterna, dvs varmkorv, plopp och singoallakex, helt vimmelkantig nu. Jag ska riva av några avsnitt av The Killing och sedan sova. Imorgon massa måsten men det är då det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar