10 september 2016

Woho - en lördagslista

Jamen god morgon, en hel vecka hur förlupit (förlöpt?) utan inlägg men sanningen är att jag bara har jobbat, hetsat mellan aktiviteter och handlat på ICA i Ringen. Och träffat PT-Harry för första gången på länge och jag kan fortfarande inte gå ordentligt fast det var tre dagar sedan vi sågs. Det är allt som hänt så nu tänkte bjucka på en lista igen. Jag vet, lite tråkigt att läsa men väldigt roligt att fylla i.

1. Om du fick välja att leva i en tv-serie, vilken skulle du välja att leva i då?
Ah, lätt som en plätt, jag skulle välja att leva i House of Cards och jag skulle vara Claire. Klart slut.

2. Vad ville du bli när du blev stor när du var barn?
Sjuksköterska, journalist, flygledare. Fråga mig inte hur jag hamnade på juristlinjen.

3. Vilken är din favoritdoft?
Barnens nackar, tvättmedlet Mamman använder (glömmer alltid vilket det är), alla Calvin Kleins parfymer.

4. Om du var en stor stenbumling, var skulle du vilja ligga still då?
En stenbumling rör sig väl aldrig men ok. Jag skulle välja en plats med utsikt över sjön där mina morföräldrar hade sommarstuga när jag var barn.

5. Du får veta att jorden kommer gå under om tolv timmar. Vad gör du?
Drabbas av panik, samlar sedan ihop familjen för att vi ska kunna vara tillsammans, hoppas att själva undergången blir snabb och smärtfri.

6. Vad tror du skulle vara annorlunda i ditt liv om du var av det motsatta könet?
Jag hade inte ägnat en massa tid åt att fundera över min vikt och mitt utseende, inte varit fixerad vid att vara folk till lags, inte känt en massa skuld. Jag hade tjänat mer, jag hade sagt vad jag tycker på jobbet.

7. Vilket är ditt favoritverktyg?

Eh va? Den där lilla pinnen man får för att skruva ihop IKEA-möbler. Insticksnyckel?

8. Vad gör du om tio år?
Jobbar på samma jobb, ojar mig över "ungdomar nu för tiden" och klagar på politikerna. Förhoppningsvis försöker jag hjälpa och stötta barnen i det de gör då (då i åldrarna 25, 18 och 17, OMG). Kanske springer jag lite. Ungefär som nu alltså :)

9. Vilken är din bästa danslåt?
Dansar bäst till pinsamma låtar, alltså danshits från 80-talet och låtar som Gagnam Style, What does the fox say?, Fanta & Rosé osv. Hahaha.

10. Om du var skitbra på att sy, vad skulle du sy då?
Kick-ass jobbkläder.

11. Hur skulle du hantera det om du vann typ 108 560 000 euro?
Jag skulle flippa ur.

12. Vad tycker du om ordet hen?
Jag tycker tvärtom mot de allra flesta att det är genialiskt. Har f.ö. börja använda det och det är aldrig någon som reagerar, kanske avskyr folk ändå inte ordet så mycket som de säger?

13. Vilket är ditt bästa recept och varför, får vara mat eller bak?
Jag är ju som bekant inte direkt någon virtuos i köket. Kan inte tänka mig att det är mer än tio maträtter som cirkulerar. Jag bakar samma sorts matbröd varje vecka och bakar kladdkaka när det är födelsedag. Klart slut. En maträtt som jag gör ganska ofta just nu är en ärt- och spenatsoppa (ett paket frysta ärter, en stor påse färsk spenat, en halvliter buljong, en burk kokosmjölk, mixa med stavmixer, klart. Brukar ha kokt pasta i och äta vitlöksbröd till men det är förstås frivilligt).

14. Vad tycker du om köttkonsumtion?
Haha det är som att fråga en absolutist vad hen (!!!) tycker om sprit. Om jag ska vara allvarlig så ser jag inga som helst bra argument för att människor ska äta kött.

15. Är du beroende av något?
Kaffe. Socker. Instagram. Det var väl allt.

16. Vilken musik triggar din nostalgiska sida mest och varför? Se fråga 9. Nej, jag skojar bara. Lou Reed för att Pappan älskade det. Bra covers (typiskt sett en kvinnlig singer-songwriter som gör en cover på en bra låt, typ Ane Bruns version av "Halo").

17. Vad gör dig riktigt förbannad?
Barn som far illa. Världens oförmåga att hantera flyktingkrisen. Att Trump kanske blir president i USA. När jag blir bli orättvist idiotförklarad.

18. Har du något riktigt bra husmorstips?
Se fråga 13. Nej alltså.

19. Finns det någon reklam du tycker är riktigt bra?
Näe.

20. Är du lik dig nu, som du var när du var barn?
Till utseendet är jag mig jättelik. Och till sättet vet jag inte, både ja och nej. En blir ju tantigare och töntigare med åren, det är svårt att undvika.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar