10 september 2016

Höstlista!

Jag är på hugget! Här kommer en höstlista. Ska snart gå utanför lägenheten för att uppleva saker att blogga om istället, jag lovar.

Beskriv din höst i tre ord.
Jobb, jobb, jobb. Skoja bara.

Vad är det bästa/sämsta med hösten?
Det bästa är att Lilla Räkan fyller år på senhösten (november). Det sämsta är att sommaren är slut och att det är tusen år till nästa sommar.

Hur höstmyser du?
Jag myser aldrig.

Hur ser din höstoutfit ut?
Jag har samma kläder jämt och addar bara strumpbyxor och tjockare ytterplagg ju kallare det blir. Så klänning, strumpbyxor och kappa. Alltså hur tråkigt.

Vad har du på TO-DO listan just nu?
Tusen miljoner jobbsaker. Städa ur ett skräprum här hemma. Möblera om. Köpa nya möbler till barnen. Tömma mitt Shurgard-förråd, ångest ångest.

Bästa musiken för regniga dagar?
Äh jag vet inte. Mozarts Requiem? Nina Simone? Barnens brevlåda?

Vilka serier rekommenderar du att följa? Eller kanske någon sevärd film?
House of Cards, Bloodline, Bron, Downton Abbey, Luther, Marcella, OITNB, The Americans.
Har fått tips om Top of the Lake och Stranger things men har inte kollat ännu, någon som gjort?

Vad är den höstigaste maträtten?
Vet inte. Soppa?

Var hänger du helst under helgen?
Hemma. Soffan, matbordet. Typ.

Har du någon inplanerad resa för den närmaste framtiden?
Berlin om två veckor. Madrid om en månad. Troligen Tallinn på höstlovet men inte bokat ännu.

Hur förbereder du dig för vintern?
Inte alls.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar